اخبار و مقالات

دستگاه سرخ کن

دستگاه سرخ کن

دستگاه سرخ کن وسیله ای است که با استفاده از آن سرخ کردن مواد غذایی بدون دردسر ، با سرعت بیشتر ، کیفیت بالاتر و طعم بهتری تجربه می‌ کنیم . دستگاه سرخ‌ کن محفظه روغن و یک المنت گرم‌ کننده ‌‌‌‌‌‌دارد و ساختار آن زیبا و معمولی هست . این دستگاه ها برای غذا هایی ساخته شده‌ اند . که نیاز به سرخ کردن دارند.

دستگاه سرخ کن

کار سرخ کردن در این دستگاه‌ ها با سرعت زیادی انجام می گیرد . و با تنظیم حرارت خود، با کیفیت‌ ترین نوع فست ‌فود ها را مهمان سفره های شما می‌ کنند. دستگاه‌ های سرخ‌ کن با داشتن یک المنت گرم‌ کننده و محفظه روغن و ساختاری معمولی نیاز شما را برطرف می‌ کنند . غذا ها در این دستگاه درون یک سبد فلزی قرار گرفته و درون روغن می‌ جوشند . سرخ کن مبله تک لنگه MBM

اکثر سرخ‌ کن‌ ها دارای نوعی محفظه‌ پخت‌ و پز با دمایی کنترل شده هستند . که وظیفه نگهداری روغن پخت‌ و پز را دارد.  این دستگاه ها یا دارای درب و یا فاقد درب هستند . البته این بستگی به ابعادشان دارد. معمولاً واحد های کوچک‌ تر همگی دارای درب هستند ، اما واحد‌ های بزرگتر دارای درب بازند . هم چنین برای سادگی تمیز کردن محفظه‌ درون آن که قابلمه یا کاسه نیز گفته می‌ شود ، امکان جابه جایی وجود‌ دارد .

دربعضی از دستگاه سرخ کن ها چندین سبد جا‌به جایی وجود دارد که در اشکال مربعی یا مستطیلی هستند . این سبد ها غذا را در روغن شناور می‌ کنند و نگه می‌ دارند ، اما سرخ‌ کن‌ های کوچک را معمولاً با سبد های شناور نمی‌ سازند و به همین دلیل غذا در کف محفظه پخت می‌ ماند . بیشتر تجهیزات استاندارد در سرخ‌ کن‌ های بزرگ تر ، محفظه‌ های سرخ‌ کردنی مهر و موم شده هستند . اما در انواع کوچک تر وجود ندارند .

امروزه درصد قابل توجهی از فست‌ فود ها و رستوران‌ ها از سرخ‌کن‌ های بزرگ استفاده می‌ کنند . چون با حجم زیادی از روغن با سرعت بالایی مواد غذایی را سرخ‌ شده تحویل شما می‌ دهند . نقاط سردی که در سرخ‌ کن‌ ها وجود دارد باعث جلوگیری از سوختن روغن و لکه دار شدن می‌ شوند . در سرخ‌ کن‌ ها نقاط سردی وجود دارند که این نقاط که باعث می‌ شوند خرده‌ های غذا که در ظرف ته‌ نشین شده‌ اند در دمای پایین موجب سوختن روغن نشوند .

مزایای سرخکن

سرخکن

مزایای سرخکن

استفاده از دستگاه سرخ کن برای پخت غذا ها دارای برخی مزایا است. در ادامه ، چند مزیت اصلی استفاده از دستگاه سرخ کن را برای شما توضیح می‌ دهیم :

صرفه‌ جویی در مصرف روغن : یکی از مزیت‌ های اصلی استفاده از دستگاه سرخ کن ، کاهش مصرف روغن در فرآیند پخت غذا می‌ باشد. به جای غوطه‌ ور کردن غذا در روغن برای سرخ کردن ، دستگاه سرخ کن از هوای داغ برای پخت غذا استفاده می‌ کند، که باعث کاهش نیاز به مقدار زیادی روغن می‌ شود. این موضوع می‌ تواند به صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها و کمک به حفظ سلامتی شما منجر شود.

غذاهای سالم‌ تر : با استفاده از سرخ کن ، شما می‌ توانید غذاهایی را با کمترین مقدار روغن و چربی بپزید . این روش پخت که بر اساس هوای داغ استفاده می‌ کند ، می‌ تواند به شما کمک کند تا غذاهایی خوشمزه و هم چنین سالم‌ تر را لذت ببرید . هم چنین ، در طی فرآیند سرخ کردن ، غذا ها کمتر جذب روغن می‌ شوند ، که باعث کاهش مصرف چربی و کالری ها می‌ شود .

زمان صرفه‌ جویی : سرخ کن معمولاً زمان پخت غذا را نسبت به روش‌ های سنتی کاهش می‌ دهد . هوای داغ و مداوم در دستگاه سرخ کن باعث می‌ شود . که غذاها سریع تر و به طور یک نواخت پخته شوند . این موضوع می‌ تواند زمان پخت و پز را کاهش دهد . به خصوص در صورتی که شما مجبور به پخت و پز سریع غذا های خانگی هستید . تجهیزات کافه زاوش

سهولت استفاده و تمیز کاری : دستگاه سرخ کن به طور کلی طراحی‌ هایی دارد که استفاده از آن را آسان می‌ کند. بسیاری از دستگاه‌ های سرخ کن دارای تنظیمات پیش‌ فرض برای غذا های مختلف هستند و نیازی به تنظیم دستی ندارند. هم چنین، بسیاری از بخش‌ های قابل جداسازی دستگاه قابل شستشو هستند .

این مزیت ها تنها برخی از مزایای استفاده از دستگاه سرخ کن هستند . لازم به ذکر است که هر دستگاه ممکن است ویژگی‌ ها و عملکرد های متفاوتی داشته باشد، بنابراین پیش از خرید و استفاده، بهتر است مشخص کنید که دستگاه مورد نظر شما چه ویژگی‌ ها و قابلیت‌ هایی دارد. هم چنین، مهم است که هنگام استفاده از سرخ کن ، دستورالعمل‌ های تولید کننده را رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را در پخت غذا ها به دست آورید .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *